Kysymys:
Voinko saada sokeria ja elektrolyyttejä luonnollisista lähteistä, toisin kuin goo, kilpailun aikana?
Doug T.
2011-03-04 20:35:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Olen pitkän matkan juoksija, joka ei todellakaan ole kaikkien goo-tyyppisten tuotteiden fani.

Olen utelias, onko olemassa luonnollisia väkevöityjen sokerien lähteitä, joiden elektrolyyttipitoisuus on oikea pitkiä matkoja varten? Tiedän, että hedelmät ovat ilmeisimpiä luonnollisia lähteitä näille ravintoaineille, mutta mitkä hedelmät? Onko olemassa erityinen sekoitus hedelmiä? Kuivatut hedelmät? Pitäisikö suolaa lisätä? Onko korkea kuitu huolestuttava (et halua mennä vessaan kilpailun aikana)?

Paras luonnollinen isotoninen juoma on Tender-kookosvesi.
Kaksi vastused:
#1
+12
Nathan Wheeler
2011-03-04 21:04:16 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Et halua liioitella elektrolyyttejä, joten jos aiot hankkia niitä hedelmistä tai vihanneksista, älä lisää paljon mitään. Avokado on loistava esimerkki kaliumin saamiseksi. Myös banaanit ovat hyviä. Oletettavasti käsittelemättömät banaanisirut (dehydratoitu banaani) olisi hyvä alku. Selleri on myös hyvä tapa nostaa natriumpitoisuutta. Kaikki elektrolyyttejäsi voidaan saada puhtaasti luonnollisista lähteistä, ja kehosi imee ne hieman helpommin näistä luonnollisista lähteistä.

Perusasia on muistaa, mitä elektrolyytit ovat: natriumkloridi, kalium, magnesium, ja kalsiumia. Perunat, avokadot ja banaanit ovat hyviä kaliumille, lehtivihreät vihannekset, kuten salaatti ja kaali magnesiumille, juusto ja jogurtti kalsiumille ja selleri natriumkloridille. Pelkkä pöytäsuola toimii myös natriumkloridilla.

Korkea kuitu ei ole suuri huolenaihe. Kuitu on säätelyä, ei diureettia. Niin kauan kuin aloitat normaalisti, ylimääräisen kuidun saaminen ei aiheuta sinun tarvetta mennä keskelle. Suuri asia on määrä, joka sinun on käytettävä elektrolyyttien tasapainottamiseksi, voi itse asiassa aiheuttaa sinun mennä, joten aloin siirtyä luonnontuotteisiin hitaasti nähdäksesi, miten suoritat.

Esimerkki: 1 oz juustoa muutamilla salaatinlehdillä, 1/4 - 1/2 avokadoa ja selleri varsi salaattia varten. Se lisää kuorman elektrolyyttejä, mutta vain noin 1 - 1 1/2 kupillista ruokaa. Aloita se harjoituksen aikana, jotta jos joudut pysähtymään mennäksesi, saat ajankohdan sinne, missä voit syödä sitä tarpeeksi kauan ennen aloittamista, että sinun on mentävä ennen juoksua.

Hyvä vastaus. Mutta tuovatko ihmiset todella tämän ruoan mukanaan ja syövätkö sitä juoksun aikana?
Ihmiset tuovat mukanaan aina erilaisia ​​ruokamuotoja - juoma, geelit, energiapalkit jne. Luulisin, että olisi täysin mahdollista kuljettaa muita luonnollisempia ruokalähteitä sen sijaan.
Vaikka olen samaa mieltä siitä, että "Et halua liioitella elektrolyyttejä", kuumassa juokseville meille päinvastainen huolenaihe on tärkeämpi "Haluatko saada tarpeeksi elektrolyyttejä", ja menetät niin paljon hikoilla, että odotat täydentävän. kaikki hedelmien tai vihannesten elektrolyytit eivät ole realistisia. En myöskään ole kanssasi teoksessa "Korkea kuitu ei ole suuri huolenaihe" - monille juoksijoille se on valtava huolenaihe. Monien meistä juoksijoista on rajoitettava kuitua 24 tuntia ennen pitkää juoksua / matkaa.
#2
+3
Eric Gunnerson
2012-09-30 10:12:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Geelit voivat olla ongelmallisia; jos et saa tarpeeksi vettä heidän kanssaan, sinulla on liian korkea sokeripitoisuus ruoansulatuskanavassa, eikä se imeydy tarpeeksi hyvin. Tämä voi johtaa ongelmiin. Kaikilla voimakkaasti keskittyvillä lähteillä on tämä ongelma.

Joissakin luonnonlähteissä on enemmän fruktoosia. Onko tämä kysymys, riippuu kehostasi; joillakin ihmisillä on hyvä asia, toisilla on ongelmia.

Toinen vaihtoehto on mennä enemmän kohti tärkkelyspitoista ruokaa, joka voi tuottaa saman määrän hiilihydraatteja.

Elektrolyytit ovat monimutkainen ongelma. Haluat niitä kahdesta syystä; ne parantavat nesteen imeytymisnopeutta ja korvaavat hikoilevat elektrolyytit. Tarvitsetko jompaa kumpaa näistä riippuu siitä, kuinka kovaa työskentelet, kuinka kuuma se on, kuinka paljon aikaa olet työskennellyt lämpimässä ja kuinka kauan aiot käyttää.

Voisitko tarkemmin sanoa, mitä tarkoitat _issues_: llä?
Anteeksi. Aiheet vaihtelevat vatsakipuista / kouristuksista ripuliin.


Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 2.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...