Kysymys:
Kuinka saada tarpeeksi proteiinia kasvissyöjänä?
Adam Nuttall
2011-03-03 02:57:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Onko mahdollista ottaa riittävästi proteiineja lihaksen rakentamiseksi kasvissyöjien ruokavalion aikana?

Monet proteiinilähteet, kuten liha, siipikarja ja kala, on tietysti suljettu pois.

Onko sinulla kokemusta lihasten rakentamisesta ilman lihaa? Haluaisin tietää, mitä elintarvikkeita kulutat.

Kaksi vastused:
#1
+18
going
2011-03-03 03:26:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ehdotan, että luet tämän artikkelin Australian urheiluinstituutista.

Noin puolivälissä sivulla on osa otsikolla: Proteiini - ovatko kasvisruokavaliot riittäviä?

Siellä on liikaa tietoa lainattavaksi, joten minä Sanon sen pistemuodossa, mutta suosittelen, että luet koko artikkelin:

  • Vaikka useimmat kasvissyöjäurheilijat täyttävät tai ylittävät suositukset kokonaisproteiinien saannista, kasvissyöjien ruokavaliossa on usein vähemmän proteiinia kuin muilla. kasvissyöjät
  • Kasvi- tai kasviproteiinit saattavat rajoittaa yhtä tai useampaa välttämätöntä aminohappoa
  • Ei ole vaatimusta sisällyttää täydentäviä proteiineja jokaiseen ateriaan, kunhan on olemassa erilaisia ​​proteiinilähteitä mukana
  • Koska kasviproteiinit hajoavat vähemmän kuin eläinproteiinit, kasvissyöjä-urheilijoita kehotetaan kuluttamaan noin 10% enemmän proteiinia kuin nykyiset urheilijan proteiinisuositukset.

AIS on järjestö, joka kouluttaa Australian olympialaisia.

+1 AIS on yksi parhaista ellei parhaista urheilutieteellisistä akatemioista maailmassa (me Aussit rakastamme urheilua).
Hyvää tietoa tässä vastauksessa. Haluaisin lisätä henkilökohtaisen kokemuksen raa'ana vegaanisena urheilijana (huomaa: teen ruokaa). Seitan (vehnägluteeni), Tempeh, tofu ja soijatuotteet ovat erinomaisia ​​proteiinille. Syön myös Einkorn-pastaa (normaalia korkeampi proteiini). Raa'an vegaanin tai kasvissyöjän syöminen on * vaikeampi * kuin lihan syöminen. Koska voit syödä vähemmän (korkealaatuisempien ruokien vuoksi), on erittäin tärkeää varmistaa, että saat tarvittavat vitamiinit / mineraalit / hiilihydraatit / proteiinit / jne.
linkki ei näytä toimivan.
#2
+6
Tangurena
2011-03-03 06:06:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Onko mahdollista ottaa tarpeeksi proteiinia lihaksen rakentamiseksi kasvissyöjää syödessä?

Kyllä.

Olisin kiinnostunut tietämään, mitä ruokia syöt.

Kun minulla oli kasvissyöjäkumppani, minulla oli kasvisruokavalion ylläpitämiseksi, ja hän oli (nyt arvostetun) proteiinien yhdistämisen teorian fani. Lähtökohtana oli, että koska useimmilla kasvisproteiineilla on yksi aminohappo puute, tulisi ottaa kahden proteiinin yhdistelmä niin, että toinen toimittaa aminohapon, josta toinen puuttuu. Tyypillisesti tämä tarkoittaa pavut ja jyvät . Vaikka normaalisti pääset toimeen saamalla kaikki proteiinit jakautumaan päivälle, jos aiot työskennellä voimakkaasti, suosittelen seuraamaan proteiinien yhdistämisen ideaa. Se on alun perin dokumentoitu kirjassa Ruokavalio pienelle planeetalle. Kasvissyöjällä työskenteleminen oli vaikeampi kuin lihapohjaisen ruokavalion aikana. Huomasin, että proteiinipirtelöiden käyttö auttoi saamaan tarpeeksi proteiinia.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 2.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...