Kysymys:
Kotikuntosali: riittääkö elliptinen valmentaja yksin?
mootinator
2011-03-03 01:18:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Omistan kotona kuntosalin laadun elliptisen, jota käytän pääasiassa sydänkäyttöön laihtuminen tarkoituksiin. Pitäisikö minun harkita muiden laitteiden lisäämistä kuntosalilleni tai muita harjoituksia rutiiniini voidakseni saada tasapainoisemman harjoittelun tai kenties nähdäkseni parempia tuloksia?

Mikä olisi tavoitteesi? Laihtua, lisätä yleistä kuntoa, pystyä suorittamaan 10K? Nyt voin kertoa sinulle, että aloitat istumapaikkojen tekemisen tai ostat puolet kuntosalin, ja se sopisi :-)
Oletan, ettei se voisi satuttaa ** avainsanoja ** kysymykseni :)
Kolme vastused:
#1
+7
Ivo Flipse
2011-03-03 16:23:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Teoriassa voit laihtua vain yhdellä harjoituksella. Jos kuitenkin haluat laihtua enemmän, sinun on nostettava polttamiesi kaloreiden määrä. Voit tehdä tämän harjoittelemalla suuremmilla kuormilla tai harjoittelemalla pidempään.

Mutta kuntolaitteet eivät usein jäljitellä kuormien luonnollista kasvua: elliptisessä valmentimessa, kun lisäät pyöreille meneviä kuormia, vaikeutuu joka puolella. Olen tehnyt pienen mallin voimista elliptisen harjoittelun aikana, kun lisäät kuormaa valosta tummansiniseksi nuoleksi, voimat kasvavat suhteellisesti kaikkialla.

enter image description here

Mutta ongelmana on, että kun jalkasi on venytetty poispäin kehosi keskiosasta, noilla "pienillä" voimilla on suuri momenttivarsi (kohti kehosi keskustaa). Joten vaikka ei ole kysymys voimien lisääntymisestä kehon alla, se johtuu erityisen kovasta, kun ne kasvavat kaukana kehosta.

Tämän vuoksi sitä on melko vaikea saada mene nopeammin ja nopeammin kotivalmentajallesi, vaikka kuntosi paranisi. Joten tämä vaihtoehto on periaatteessa poissa, koska siellä ei ole melkein yhtään kotivalmentajaa, joka ei tekisi samaa virhettä.

Toinen vaihtoehto on treenata pidempään, mikä sattuu olemaan erittäin hyvä valinta, kun haluat polttaa rasvaa. Koska rasvan polttaminen tapahtuu enimmäkseen alhaisemmilla intensiteeteillä, joten itse asiassa kun aloitat treenaamisen kovemmin, kehosi vaihtaa vaihdetta ja siirtyy pois rasvasta muihin 'nopeammin' polttoaineisiin. Siksi olisi parempi polttaa 500 kcal 60%: lla maksimisykkeestäsi kuin 80%: lla, koska ainakin olet päässyt eroon rasvasta!

enter image description here

On toinenkin syy, miksi sinun täytyy treenata pidempään: rasva on hidas polttoaine ja kehosi ei todellakaan ala polttaa rasvaa vasta 30 minuutin kuluttua harjoitteluun. Onneksi kukaan ei sanonut, että sinun täytyy treenata kovasti päästäksesi tähän pisteeseen, joten suosittelen sinua käyttämään pitkää, rentouttavaa '' lämmittelyä '' vain saadaksesi aineenvaihduntasi liikkeelle ja sitten liikkuaksesi oikean diilin kanssa.

Joten pohjimmiltaan: ei, sinun ei tarvitse mennä ulos ostamaan mitään muuta! Mutta jos pidät muunnelmista, suosittelen todella, että aloitat juoksemisen ulkona. Juoksu muuttuu raskaammaksi "luonnollisesti", kun lisäät nopeuttasi, ja yleensä on myös miellyttävämpää treenata ulkona.

Huomaa, että mallin ei ole tarkoitus olla kovin realistinen, mutta se selittää enemmän yleistä ajatusta!
On melko epämiellyttävää treenata ulkona tänä vuoden aikana täällä (-35C), mutta kiitos yksityiskohtaisesta vastauksesta :)
Olisi ollut hyvä tietää etukäteen ;-) BTW: ellipsin toinen hyvä asia on se, että pyöräilyä vastapäätä olet poissa takapuolelta, mikä tekee harjoittelusta vaikeamman. Myös juoksumattoon verrattuna ei ole "kovaa" laskeutumista, joka on mukavampaa polvillesi (ja muille nivelille)
#2
+7
eykanal
2011-03-03 02:46:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jos et halua ostaa laitteita, sinun kannattaa harkita niin kutsuttujen vankilaharjoitusten lukemista. Voit käyttää paljon liikuntaa vain pienessä huoneessa ja penkillä, eikä se maksa sinulle paljon, jos mitään.

#3
+6
Sparafusile
2011-03-03 01:54:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kilon lihas polttaa levossa enemmän kaloreita kuin kilo rasvaa. Pelkästään tämän tosiasian pitäisi kertoa sinulle, että painonnosto on kaksiteräinen miekka: paitsi poltat kaloreita harjoitellessasi, myös kasvatat lihasmassaasi, joka polttaa enemmän kaloreita levossa.

Kyllä, sinun on lisättävä harjoituksia harjoitteluun. Sinun on nostettava painoja (vaikka se olisi vain painosi), haastava kehosi ja pakotettava se parantamaan. Voit aloittaa seisovilla keuhkoilla, punnerruksilla, pullupsilla ja murskauksilla. Jos et pysty tekemään niitä, on tapoja huijata harjoitus helpottamaan sitä. Kun se ei ole enää haaste, ota kelkka vasara ja heiluta sitä renkaan kohdalle tai heitä pussi hiekkaa. Mikä tärkeintä, vaihda se ylös, jotta kehosi ei tottu samaan rutiiniin.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 2.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...