Kysymys:
Onko ikäraja korkean intensiteetin urheilulajeille, kuten brasilialainen Jiu Jitsu?
blue
2011-03-02 03:19:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Noin viisi vuotta sitten tein BJJ: tä noin viisi kertaa viikossa. Se oli yksi kaikkien aikojen suosikkiharrastuksiani lukuun ottamatta kaikkia siihen liittyviä "ärsytyksiä":

  • rannekanavan kipu
  • sormen tunnottomuus
  • polvikipu
  • alaselän kipu
  • kolhut ja mustelmat
  • ulos heitetty selkä
  • polvivamma
  • varpavammat

Perheen, isyyden ja urahahmojen myötä se vei takapenkin elämäänni ja lopulta lopetettiin. Mutta unelmoin päästä takaisin siihen.

Ongelmana on, että olen nyt 41-vuotias, enkä voi enää ilmestyä työskentelemään kainalosauvoilla ja kyynärpannoilla. Soveltuuko tällainen korkean intensiteetin urheilu paremmin nuoren miehen elämään?

+1 - Minusta tämä on hyvä kysymys. Vaikka annetut vastaukset ovat subjektiivisia, ne voivat auttaa lukijoita selvittämään, mikä toimii heille muiden kokemusten perusteella.
Venytykset voivat auttaa rannekanavan kipua ja sormien tunnottomuutta. Loppuosaa voidaan parantaa sekä voimalla että venyttämällä. Vahvuus lisää lihasten sitkeyttä ja estää tiettyjä rasitukseen liittyviä vammoja. Venyttely tekee lihaksista joustavampia ja estää myös erilaista rasitukseen liittyvää vahinkoa. Mikään ei kuitenkaan pysäytä kolhuja ja mustelmia. Opettivatko he BJJ-luokassasi putoamaan kunnolla? Hyvä tekniikka maahan lyömällä voi tarkoittaa eroa takaisin nousun ja ei.
Neljä vastused:
#1
+13
Nathan Wheeler
2011-03-02 03:22:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Työskentele siinä hitaasti. Jos sinulla on usein niin monia ongelmia, harjoittelet todennäköisesti liian kovaa. Tunnen 70-vuotiaita, jotka voisivat helposti tehdä minut taistelulajeissa rikkomatta hikiä tai loukkaantumasta. Sillä on paljon vähemmän tekemistä ikäsi kanssa kuin kokemuksesi ja kestävyytesi kanssa.

Olen täysin samaa mieltä. Niin kauan kuin et ylikuormita, sinulla ei pitäisi olla mitään ongelmia.
Myös samaa mieltä. Varmista vain, että otat sen HIDASTI, ehkä harjoittele muutaman kuukauden ajan muodon saavuttamiseksi ennen kuin aloitat BJJ: n (jotka ovat yleensä melko voimakkaita). Siirtyminen "tyhjästä" tekemisestä heti erittäin intensiivisiin harjoituksiin on, kuinka ihmiset loukkaantuvat. Anna kehollesi runsaasti aikaa sopeutua.
#2
+4
going
2011-03-03 08:06:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tein voimistelua lapsena ja yritin palata siihen kaksi vuotta sitten.

Harjoittelin kovasti ennen paluuta kuntosalille, mutta huomasin, että ruumiini ei pystynyt käsittelemään sitä.

Yritin helpottaa itseäni ja pystyin silti tekemään paljon mitä voisin ennen, mutta huomasin, että heräsin seuraavana päivänä ja jokin olisi kiristynyt tai uskomattoman kipeä (en '' Tarkoitan vain owwww .... tarkoitan "En pidä painostamasta sitä jonkin aikaa" eräänlaista kipua), joten luovuin siitä uudelleen 3 kuukauden kuluttua.

Puhuin yleislääkärin kanssa ja he sanoivat, että jos haluan tehdä sen, minun on tehtävä vauvan askeleita, mutta tehdäksesi sen vakavasti en voi vain tehdä perusasioita koko ajan. Haluat pitää hauskaa, muuten se ei ole kannattavaa.

Älä anna tämän lykätä sinua, mutta oletan, että se on joko hyvin pieni askel ja menee hyvin hitaasti, muuten saatat löytää itsesi kivusta .

#3
+3
Patrick Wilkinson
2011-12-23 12:07:16 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Olen 41. Tein säännöllisiä treenejä 2 kertaa viikossa ja nyt Jui Jitsua 1 kertaa viikossa. Tämä tuntuu oikealta. Olen nyt 8 viikkoa ja toipuu 2-3 päivän sisällä (missä se kesti koko viikon ensimmäisen istunnon jälkeen). Vaikka se on paljon väärinkäyttöä kuin tavalliset harjoitteluni, se on yhä helpompaa, kun kehoni sopeutuu siihen (ja opin olemaan "lihastuttamatta" sitä.)

#4
  0
Robin Ashe
2012-06-26 11:13:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

En ole koskaan ajatellut kuulevani BJJ: n kuvaavan suuritehoiseksi. Erityisesti BJJ: lle, etsi ympärillesi toinen klubi, jossa on rennompi ja turvallisempi ilmapiiri, ja voit tehdä sen 90-vuotiaana. Jos harjoittelet klubissa, jossa meatheadit ajattelevat BJJ: n ja MMA: n olevan sama asia, ja pitävät sitä enemmän taisteluseurana kuin jonnekin harjoittelussa, vaikka olisit 25-vuotias, satutat.

BJJ kamppailee; se on luonteeltaan voimakasta. Edistykseksi tarvitset tekniikkaa, voimaa, kestävyyttä, tasapainoa ja halua voittaa. Näiden ominaisuuksien rakentamiseksi sinun täytyy työntää itseäsi, ja eniten hyötyvät ne, jotka työntävät itsensä eniten. Se ei tee sinusta meadead, vain kilpailukykyinen. Tarkoitan, että ikääntyessäsi on mahdollisesti konflikti.
Tiedän mikä BJJ on. Sen ei tarvitse olla voimakasta, jos tekniikka on hyvä, kestävyys ei ole kovin tärkeä tekijä, koska et käytä paljon energiaa. Sama koskee voimaa, varsinkin kun sinulla on gi.
Vastauksesi ei ollut loukkaavaa; se oli tietämätön. Lue miehestä, joka todella loi BJJ: n (http://fi.wikipedia.org/wiki/Helio_Gracie), lue BJJ: n arvostetuimmasta turnauksesta (http://fi.wikipedia.org/wiki/ADCC_Submission_Wrestling_World_Ch Championship) ja palaa sitten takaisin ja katsele niitä ikivanhoja videoita, jotka tekivät siitä niin suositun (http://www.youtube.com/watch?v=9YStacVU9kQ). Se on voimakkuuden ruumiillistuma ja toisin sanoen on todella harhaanjohtavaa. Anteeksi, jos alkuperäinen alasäänestykseni järkytti sinua niin paljon, mutta en pitänyt sitä hyvänä vastauksena, ja syyn jättää kommentti oli sanoa miksi.
Tiedän Heliosta, ja hän on täydellinen esimerkki siitä, että hän voi tehdä BJJ: tä 90-luvulla, ja että se ei ole niin kovaa, että vain nuoret kaverit voivat tehdä sen. Ajattele sitä, oletko koskaan kuullut Heliosta vanhuudessa liikkuvan jonkun kanssa, jolla on valtava siru olalla, kuten Wallid Ismail? Jos liikut Wallidin kanssa, niin, se tulee olemaan intensiivistä koko ajan, mutta hänellä on myös valtava asenneongelma.
Poistin kommentit alamääräisistä äänistä, joko hyväksyt tai olet eri mieltä. Jokainen voi äänestää vapaasti haluamallaan tavalla, sellainen on elämä.


Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 2.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...