Kysymys:
Paranna hengitystä ja lisää keuhkojen kapasiteettia
going
2011-03-03 07:19:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Aina kun lenkkeilen pitkiä matkoja jonkin ajan kuluttua, tunnen hengitykseni olevan melko vaivalloista. Ainoa ratkaisu on hidastaa vauhtia hetkeksi ennen kuin jatkat. Olen tarkistanut lääkäriltäni ja minulla ei ole astmaa.

Onko olemassa harjoituksia tai tekniikoita, joita voin parantaa hengitykseni tai keuhkojeni kapasiteettiin, josta on hyötyä lenkkeillessäni?

Kuinka "kunnossa" olet? Koska maratonin juoksijan ja sohvaperunan välillä on valtava ero keuhkojen kapasiteetissa! Jos olet todella huolissasi, voit tarkistaa VO2max-testin, jossa he seuraavat sydäntäsi, verta ja keuhkoja. Tämän pitäisi auttaa sinua havaitsemaan kaikki pullonkaulat
Kaksi vastused:
#1
+12
KJYe.Name
2011-03-03 08:15:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Plyometriset harjoitukset ovat erikoistuneita korkean intensiteetin harjoitustekniikoita, joita käytetään urheiluvoiman (voiman ja nopeuden) kehittämiseen. Plyometriseen harjoitteluun liittyy korkean intensiteetin räjähtäviä lihassupistuksia, jotka kutsuvat venytysrefleksiä (venyttämällä lihasta ennen kuin se supistuu niin, että se supistuu suuremmalla voimalla). Yleisimpiä plyometrisiä harjoituksia ovat humala, hyppy ja rajoittavat liikkeet. Yksi suosittu plyometrinen harjoitus on hyppääminen laatikosta ja palautuminen lattialta toiselle, korkeammalle laatikolle. Nämä harjoitukset lisäävät tyypillisesti nopeutta, voimaa ja lisäävät voimaa.

Jos yhdistät pliometriset harjoitukset maksimoidessasi sen sydänpuolen minimaaliseen lepoaikaan, voit saavuttaa suuren keuhkokapasiteetin. Näiden istuntojen pieni lepoikkuna lisää sykettäsi ja pakottaa kehosi sopeutumaan oikeaan hengitysmalliin (tietenkin tehty maltillisesti ja turvallisuutta ajatellen). Plyometristä pidetään välttämättömänä kaikissa urheiluharjoitteluissa. ACL-leikkauksesta toipuvat jalkapalloilijat osallistuvat Plyometriciin saadakseen takaisin kilpailun muotoon. Plyometric parantaa suorituskykyäsi kaikissa urheilulajeissa, mukaan lukien juoksu, jos se tehdään oikein.

#2
  0
Chris S
2012-06-26 00:22:10 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tapa lisätä keuhkojen kapasiteettia (vo2 max) on suorittaa intervalliharjoittelu ja sprintti, yksi tekniikka tunnetaan nimellä Fartleks. Mitä enemmän painat keuhkojasi (ja hengästyt lyhyeksi ajaksi), sitä suurempi kapasiteettisi tulee, ainakin pisteeseen asti.

Yksi mielenkiintoinen laite, joka on melko halpa ja joka väittää parantavansa sisäänhengityslihakset ovat Powerbreathe. Se toimii puhaltamalla laitteeseen, ja se tarjoaa vastusta molemmille. Kuten punnerrukset tai puristimet, lisäät päivittäistä määrääsi ja lisäävät myös vastustuskykyä.

powerbreathe

Sillä on useita tutkimuksia, jotka tukevat sitä, mutta kokemuksesta on vähän tuskaa puhdistaa - sinun on ostettava vauvan maitopullon sterilointilaite, jolla voit puhdistaa ne.

onko sinulla kokemusta siitä, kuinka voit parantaa suorituskykyäsi?
@RyanMiller: stä on paljon apua, se toimii todella hyvin, jos teet hengitysharjoituksia ennen kuin suoritat juoksun
Voitteko kuvata miten käyttäisit sitä? Kuten askel askeleelta kuvaus?
@kjy112 päivitti vastaukseni
Afaik ei ole tehnyt mitään neutraaleja tutkimuksia näistä laitteista osoittaakseen niiden hyödylliseksi: _ "Epäilen, että tietojen puute johtuu siitä, että itse tutkimukseen voi liittyä suurempia riskejä kuin useimmat tutkijat eettisesti haluavat ottaa. tutkimukset "ovat samat, jotka myyvät naamioita", _ [vastaus osoitteessa skeptics.SE] (http://skeptics.stackexchange.com/a/1013/5638).
@Informaficker he puhuvat korkeusharjoituksen simuloinnista toisella laitteella (maskilla, jota käytät kun harjoittelet).
Voitteko tukea väitteitänne millä tahansa useista tutkimuksista, joiden sanotte olevan? Toinen mielenkiintoinen kysymys voi olla: [Onko keuhkokapasiteetin lisääminen väärin käytetty nimi?] (Http://fitness.stackexchange.com/q/7435/3941)
@Informaficker pyöräilijöille on tehty 2 tai 3 sellaista, jotka perustuvat IMT-laitteisiin. En hylkää sitä suoraan kokeilematta, koska emme puhu olympialaisten suorituskyvyn parantamisesta täällä. Intervalliharjoittelu on kuitenkin ylivoimaisesti tehokkain tapa lisätä vo2 max: ää ja keuhkojasi juoksemiseen (jota alkuperäisessä vastauksessani ei ollut), ehdotan laitetta mielenkiintoiseksi lisäykseksi eikä vaihtoehdoksi.


Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 2.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...