Kysymys:
Lihasatrofia vanhuksilla
Mancuniensis
2011-03-03 19:54:46 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Missä määrin hyvä kunto-ohjelma voi auttaa palauttamaan kadonneen lihaksen yli 70-vuotiailla, jotka ovat hyvin hyvässä kunnossa ja aktiivisia, mutta eivät ole harjoittaneet säännöllisesti aikaisempina vuosina?

Kaksi vastused:
#1
+7
Nathan Wheeler
2011-03-03 21:19:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Oikea liikuntarutiini, mukaan lukien voimaharjoittelu, voi olla erittäin hyödyllistä ja hyödyllistä kaikille, myös vanhuksille. Sinun tulee aina keskustella lääkärisi kanssa ennen harjoittelurutiinin aloittamista selvittääksesi, oletko tarpeeksi terveellistä sen suorittamiseen, varsinkin jos sinulla on sydän-, keuhko- tai muita vaivoja.

" Geriatric Times "julkaisi aiheesta mielenkiintoisen artikkelin vuonna 2005.

Erittäin informatiivinen ja hyödyllinen artikkeli. Paljon kiitoksia!
#2
+1
Dave Liepmann
2012-04-18 02:05:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Lähettäjä Guardian:

Katsoin eräänä päivänä itseäni peilistä ja näin vanhan miehen. Olin ylipainoinen, asennoni oli kauhea ja ihoni roikkui päälleni missä lihakset olivat. Näytin haaksirikosta. Aloin miettiä sitä, että todennäköisesti kuolen pian. Tiesin, että minun piti hidastaa, mutta olen turha. Kaipasin vanhaa vartaloani ja halusin pystyä tukahduttamaan rantaa poikki kääntäen päätä.

Soutin jo kuusi kertaa viikossa, eikä vaikuttanut olevan haittaa työntää itseäni hieman vaikeammaksi rakenna lihakseni uudelleen. Joten 80-luvun lopulla liittyin kehonrakennusklubiin.

...

Kaikki oppimani räätälöitiin auttamaan kehoni selviytymään vanhuudesta. Otin judoon opettaakseni kuinka putoamaan oikein. Verenkierto ja ryhti paranivat, ja minulle kerrottiin, että oli mahdollista, että enemmän lihasmassaa voisi suojata aivoani Alzheimerin taudilta. Lopetin ajattelemisen kuolemasta. Kun lähestyin 90: tä, keskityin ruumiini palauttamiseen.

...

[At] viime vuoden tapahtumassa Saksassa voitin, pisteytystä korkeampi kuin mikään kilpailija missään ikäluokassa 57 pudotuksellani, 61 leuanne, 50 työntöni ja 48 vatsan murtumisellani, kukin 45 sekunnissa. Koska olen yli 70-vuotias, he tekivät korvauksia - voisin esimerkiksi tehdä punnerrukset polvillani - mutta osoitin, etten ollut ohittanut sitä.

Hänellä oli urheilullinen menneisyys, mutta kuten muualla mainittiin, tiede osoittaa, että kaikesta fyysisestä aktiivisuudesta, erityisesti tasapaino-, voima- ja liikkuvuuskoulutuksesta, on erityistä hyötyä geezereille.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 2.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...