Kysymys:
Kuinka voin parantaa juoksumuotoa?
goric
2011-03-04 05:21:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tiedän, että muotoni ei ole kauhea, mutta se ei todellakaan ole myöskään täydellinen. Kuinka työskentelet sen parantamiseksi? Onko olemassa tiettyjä harjoituksia, jotka vahvistavat oikeita lihaksia ja pakottavat paremman muodon? Keskitytkö juoksemiseen kävellessäsi?

katso vastaukseni tähän kysymykseen http://fitness.stackexchange.com/questions/2285/what-is-the-proper-way-to-run/2335#2335
Viisi vastused:
#1
+9
Pridkett
2011-03-04 08:25:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tärkein asia, jonka voit tehdä, on kouluttaa valmentajan kanssa, joka tuntee hyvän juoksumuodon. Monissa kaupungeissa on useita radan seuroja, jotka ovat ystävällisiä ihmisiä, jotka ovat vähemmän kuin salamannopea. Se maksaa kuitenkin rahaa, vie aikaa ja ei välttämättä ole ihanteellinen.

Yksi toiminto, jolla opin paljon juoksutyylistäni, oli videokameran asettaminen tallentamaan minut juoksumatolla. Perustin juoksumaton saadaksesi minut juoksemaan muutamalla eri tavalla, pitkillä hitailla juoksuillani käyttämästäni tahdista ja "kilpa-asteestani" sekä kengillä että ilman. Astuin sitten läpi jokaisen videon kehys kerrallaan saadakseni käsityksen siitä, miten jalkani löi ja liikkui juoksun aikana. Valitettavasti, koska video oli sivulta, se teki vaikeaksi arvioida, osuivatko jalkani todella suoraan ja kuinka kaukana vasemmalla tai oikealla ne olivat. Katsottuani jokaisen videon hidastettuna, astuin läpi kengän ja paljain jaloin videot vierekkäin ymmärtääkseni kuinka potkuni toimi ja mikä tärkeintä, millaista painetta painoin jaloilleni laskeutuessani. Se ei ollut kaunis ja teki selväksi, miksi polveni sattui niin paljon, kengillä, joita lyöin kantapääni jalkani täysin ojennettuna. Iskua ei voinut absorboida paitsi kantapääni.

Näiden tietojen avulla olen kiinnittänyt paljon huomiota juoksumuotoon harjoittelun aikana riippumatta siitä, olenko paljain jaloin vai ei. Pääasiassa tässä on varmistettava, että laskeudun ylöspäin jalkani palloon hieman taivuttamalla jalkani ja että kantapää osuu maahan jalkani pallon jälkeen. Helppo tapa selvittää, oletko tehnyt tämän oikein, on kuunnella askeleesi aiheuttamaa melua. Laskeutuminen jalkaterään on yleensä paljon hiljaisempaa.

Tämä kuitenkin satuttaa vasikoitasi. Kesti noin neljä viikkoa, ennen kuin olin mukava juosta etujalan kanssa keskittymättä ruoan laskeutumiseen. Vasikani eivät ole vieläkään muodostuneet koko matkan, mutta se on tulossa.

Siksi, mitä se kannattaa, sain ajatuksen nauhoitukseni tallentamisesta NJ Sports Medicine -sovelluksen juoksevasta analyysivideosta YouTubessa.

Olisin voinut kirjoittaa saman vastauksen sanasta sanaan! Sain jopa inspiraation samasta YouTube-videosta. Tein saman kuvan ruudulta videoanalyysin. Lomakkeen muuttaminen eliminoi polvikipuni. Vasikani eivät ole vieläkään rakentuneet kokonaan. Luin, että se voi kestää kuusi kuukautta. En olisi koskaan uskonut sitä, mutta nyt näen, että se voi todella kestää niin kauan.
#2
+7
Chris S
2011-03-04 05:45:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ammattilaisen fysioterapeutin antama neuvo oli keskittyä askeleen pituuteen ja laskeutumiseen jalan / kantapään takaosaan (lausun kuitenkin, joten tämä oli luultavasti jalkojen muotoinen). Se on saattanut olla hyvin yleistä neuvontaa, eikä olympiavoittaja välitä siitä, mutta se auttoi vauhtiani / kierrosaikani melko paljon.

Myös kyykky ja glute-harjoitukset ovat harkitsemisen arvoisia, varsinkin jos kasvatat mittarilukema melko nopeasti, molemmat auttavat, jos kärsit säärilevyistä.

Tarkoitatko jalkaterää kantapäätä?
@David ye kantapää, olen päivittänyt
Olen aina kuullut, ettet saa laskeutua kantapääsi. Paljasjalkainen / minimalistinen "liike" sanoo päinvastoin.
#3
+4
LachlanG
2011-03-04 09:19:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Olet luultavasti ohittanut tämän pisteen, mutta neuvoni, jonka annan aloittelijoille juoksumuodon suhteen, on lopettaa katseleminen alaspäin heidän juoksunsa aikana. Tyttöystäväni paransi juoksuaan ja nopeuttaan huomattavasti noin kahdessa minuutissa vain noudattamalla tätä neuvoa.

Kun katsot alas juoksemisen aikana, nojaat liikaa eteenpäin, jalkasi laskeutuvat liian pian ja askeleesi muuttuu enemmän sekoitus.

Katso hyvin eteenpäin kuten ajaessasi autoa. Se pitää sinut pystyssä ja jalkasi saavat mahdollisuuden liikkua kehosi edessä ennen kuin ne laskeutuvat.

Jos olet huolissasi kompastumisesta, älä. Koska et enää sekoita, jalkasi laskeutuvat kohtaamaan maata korkeammalla kulmalla, joten älä osu esteisiin, joihin osuit sekoittaessasi.

#4
+2
VPeric
2011-07-06 12:22:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Olettaen, että olet kohtuullisen kunnossa, paras tapa parantaa juoksutekniikkaasi on juosta nopeammin. Älä sprintti, mutta juokse esimerkiksi nopeimmalla vauhdilla, jonka voit pitää 10 minuuttia (juoksen 12, mikä on yhtäpitävä Cooperin testin kanssa VO2Maxille, mutta se ei ole niin tärkeää). Nopeampi juokseminen korjaa automaattisesti pienet virheet, joita sinulla on laskeutumisessa, askeleen pituudessa, vartalon asennossa ja jopa hengityksessä - keho eliminoi pienet tehottomuudet automaattisesti, jos työnnät sen maksimiin. Siksi sinun pitäisi olla ainakin kunnollinen juoksija, koska äkillinen 100% ponnistus ei ole mukavaa ja voi olla vaarallista. Tempo on asia, jonka sinun on arvioitava itse ( pysy turvassa! ), mutta voit kokeilla 10 minuutin juoksua hieman suuremmalla nopeudella ja sitten työskennellä siitä mielesi mukaan.

Muut vastaukset ovat edelleen voimassa, mutta kaikki on helpompaa, jos sinun ei tarvitse ajatella tietoisesti.

#5
  0
techsmith
2014-03-19 07:12:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Asia, joka on auttanut minua eniten juoksumuodossani, on juokseminen mahdollisimman vähäisillä jalkineilla. Juoksen yleensä joko vesikengillä (kuten käytät rannalla) tai huarache-sandaaleilla.

Huomaan, että kun juoksen kengissä, väsyn nopeammin, en näytä juoksevan yhtä vapaasti, ja askeleissa on vähemmän jousia.

Minimalistinen juoksu saa minut ymmärtämään, kuinka monta jalkojen, vasikoiden ja jalkojen lihasta on heikkoa ja vajaakäytössä. Ehkä huono juoksumuoto on kehon tapa kompensoida näitä heikkouksia.

Vaikuttaa siltä, ​​että parempi juoksumuoto tulee luonnollisemmaksi, kun juoksen lähinnä paljain jaloin.

Varo kiviä. Juoksin Pikes Peak Marathonin näiden ja terävän kiven kanssa, jota en koskaan ennen tai jälkeen nähnyt, sai minut huonoon plantarifascitiin, joka palaa aina silloin tällöin. Se ei koskaan mennyt pois, ennen kuin vaihdoin kenkiä. BTW, se oli alamäkeen ja juoksin kevyesti korkealla poljinnopeudella pysyessäsi kivillä, mutta tein virheen, kun minun piti astua soralle. Oeh. Olen varma, etten laittanut koko painoni siihen, mutta tunsin kivun heti. Outoa on, että tämä vamma sattuu enemmän, kun en ole juoksemassa, joten se meni pois juoksun aikana ja otin jonkin aikaa tajuamaan kuinka vakava se oli. FYI


Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 2.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...