Kysymys:
Kuinka voin ylläpitää energiatasoani?
Kieran Andrews
2011-03-02 06:02:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mitkä ovat parhaat keinot ylläpitää energiatasoni koko päivän. Huomaan, että olen väsymyksissä päivän aikana ja menen nukkumaan aikaisin, mutta sitten herään edelleen väsynyt.

Erityisesti ruokavaliossani asioita, joita minun pitäisi sisällyttää enemmän, ja asioita, joita minun pitäisi välttää lisää energiaa.

Myös kuntoilutoiminta, joka auttaisi energian tasoani, ymmärrän, että keholla on joitain luonnollisia energiarytmejä, mutta ei miten parhaiten hyödyntää niitä.

Neljä vastused:
#1
+10
Alex B
2011-03-02 09:10:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

On monia tekijöitä, jotka lisäävät energian puutetta, mutta ravitsemuksellisesti yksi syy on "nopeat" hiilihydraatit (erityisesti sokeri). Hiilihapotetut virvoitusjuomat ovat yleensä pahimpia rikoksentekijöitä.

Kun olet kuluttanut sokeria, se päätyy välittömästi veresi, joten verensokeritasosi nousee nopeasti. Kehosi vastustaa sitä tuottamalla enemmän insuliinia vakaan sokeritason ylläpitämiseksi. Koska sen on tuotettava paljon ("insuliinipiikki"), verensokerisi romahtaa, mikä johtaa energian menetykseen ja väsymyksen tunteeseen.

Leikkaa sokeri ja makeiset pois ruokavaliosta, tai ainakin rajoita sitä merkittävästi.

Tämä on "ruokakooma", joka tulee suuren, runsaasti hiilihydraatteja sisältävän aterian jälkeen.
Kaikkia hiilihydraatteja ei synny yhtä paljon Jay. Pasta, riisi, kaurapuuro ovat hyviä hitaasti vapautuvia hiilihydraatteja. Leipä tällä tavalla ei ole: se on kauan ohi, kun leipää valmistettiin vain hiivalla, vedellä ja yksinkertaisilla jauhoilla.
#2
+2
Heather
2012-03-03 02:13:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jos työskentelet istuen suurimman osan päivästä, muista nousta ylös ja liikkua vähintään kerran tunnissa. Seisominen puheluissa tai webinaareissa on hieno tapa sovittaa asia sisään. Olen huomannut, että tekemällä näin todella lisää energiaa ja tunnen itseni paljon paremmin päivän lopussa.

Näen sokerin tekijä on mainittu. Jos sinun on vaikea mennä ilman makeisia (se on minulle), etsi terveellisempiä korvikkeita. Yksi suosikeistani on se, mitä kutsun "maapähkinävoi tasaiseksi" (kupin sijaan!): Levitä tl tai kaksi maapähkinä- tai mantelivoita yhteen neliöön tummaa suklaata. Valitse tumma suklaa, jonka sokeripitoisuus on pienin, jota voit käsitellä - käyttämäni suklaapitoisuus on 90% kaakaota ja alle 1 gramma sokeria neliötä kohti! Saat pirteän pähkinävoin proteiinista ja tunnet olevasi hemmotteleva.

Ja lopuksi, jos satut syömään suurta ateriaa, muista ottaa vähintään 15 minuutin kävelymatka jälkeenpäin.

#3
+1
GollyJer
2012-08-17 23:49:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Yksi suurimmista asioista, joka auttoi energiatasoani, oli leikata kofeiinia .

Se oli julmaa noin 2 viikkoa, mutta kun minut oli detoksifioitu, luonnollinen energiatasoni oli paljon korkeampi kuin mikään aikaisemmin kuluneista kofeiinipiikeistä. Ja nyt, kun tarvitsen todella lisäystä, mikä on harvinaista, soodapurkki tai punainen härkä tarjoavat todella jotain hyödyllistä. Ennen kuin tarvitsin heitä vain tuntemaan itseni normaaliksi.

Voitteko selittää, miksi kofeiinin leikkaamisella oli vaikutusta energian tasoosi? Mitä kofeiini tekee biologisesti, mikä aiheuttaisi muutoksen luonnollisessa energiatasossasi?
Voin vain selittää, että en voinut selviytyä päivästä väsymättä ja tavoittelisin Red Bullia kaksi tai neljä kertaa päivässä. Vieroituksen jälkeen voin nyt selviytyä päivästä läpi enkä tuntea olevani enää yhtä väsynyt kuin ennen. Pystyn myös nukahtamaan nopeammin yöllä. Luulen, että ruumiini läpi ei ole kofeiinia? Ehkä se on suurin etu. Parempi nukkuminen. Sitten parempi uni on enemmän energiaa? Mitä se on, se toimii minulle.
#4
  0
Lorenzo
2012-03-02 05:26:10 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Varmista sokerin lisäksi, että juot tarpeeksi, mikä tarkoittaa, että painosi ja liikunnan intensiteettisi mukaan sinun on oltava lähellä 3 litraa ollaksesi turvallinen.

Minulla oli tapana olla hyvin väsynyt päivällä ja tarvitsevat iltapäivän nukkua. Nyt en koskaan tee, tässä ovat vinkkini:

  • syö 60 g kaurahiutaleita ja maitoa aamiaiseksi (ei sokeria)
  • ota kahvia silloin tällöin (mutta varo, että se kuivaa sinä, kuten musta tee tekee)
  • kun alkaa väsyä, syö banaania nopeaan sokeriin
  • pidä pääaterioissa poissa roskaruokasta, liikaa proteiineista tai paistetuista tavaroista
  • unohda virvoitusjuomat, elämä on niin paljon parempi ilman (vihaa nähdä, että nuoria korotetaan juomavedellä, johon on lisätty siirappeja)
  • pysy kaukana jalostetuista elintarvikkeista: jos se ei näytä siltä tuli eläimestä tai kasvista, älä syö sitä
  • jos juot tarpeeksi päivän aikana, lopeta juominen 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa, myös munuaisesi tarvitsevat lepoa
  • lopeta syöminen 3 tuntia ennen nukkumaanmenoa
  • älä syö pihviä illalliseksi
  • jos haluat rentoutua harjoittelun jälkeen, sinulla on sauna tai poreallas. Henkilökohtaisesti en nuku kovin hyvin harjoittelupäivinäni

Nyt kun noudatan näitä sääntöjä, en tunne, että luopun mistään: Saan silti syödä roskaruokaa, kun todella haluavat, mutta eivät yleensä, koska se saa minut tuntemaan oloni fyysisesti paljon paremmaksi, jos pidän kiinni näistä yksinkertaisista säännöistä



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 2.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...