Kysymys:
Sydän ennen harjoittelua tai sen jälkeen?
rkg
2011-03-04 04:28:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Teen yleensä 10–20 minuutin kardion (juoksumatto / elliptinen / pyöräily), ennen kuin menen painoihin ja muihin harjoituksiin. Onko tämä hyvä käytäntö? Olisiko mitään etuja, jos tilaan rutiinini eri tavalla?

Kolme vastused:
#1
+15
Adam Nuttall
2011-03-04 04:35:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jos aiot käyttää näitä koneita, käytä niitä sen jälkeen, kun olet käyttänyt painoja tai suorittanut minkäänlaista ammattitaitoista liikuntaa.

Et halua olla väsynyt ennen kuin käytät painoja.

Ehdotan kohdennettua lämmittelyä, joka koostuu kehonpainoharjoituksista, joihin liittyy lihaksia, joita harjoittelet (esim. painon kyykky, hyppyliittimet jne.), ennen kuin siirryt painoihin.

Tee ensin useimmat liikkeet vaatineet harjoitukset esim tee umpikuormia ennen "ydintöitä", kuten lankkuja, tukipallotyötä.

Jos juokset tahdissa, jossa sykkeesi on aerobisella alueella, juoksun ei pitäisi ollenkaan väsyttää sinua (puhun vauhdista, johon tekisit 5 mailin juoksun). Lämmittelyajojen ei pitäisi polttaa paljon energiaa ja ne auttavat sinua lämmetä. Sprintit OTOH tekevät ja ne tulisi tallentaa viimeiseksi.
#2
+6
Janis Peisenieks
2011-03-04 04:46:57 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Voin antaa neuvoja painonpudotusharjoittelussa.

On parempi, että teet kevyen lämmittelyn ennen harjoittelua, vain saadaksesi veresi pumppaamaan, energiaa ja sydäntä harjoittelun jälkeen.

Tärkeimmät syyt tähän on jälleen kerran - hiilidioksiditasot kehossasi ovat paljon vähemmän kuin harjoittelun alussa. Siksi sinulla on vähemmän hiilihydraatteja poltettavaksi, ja loput energiasta on otettava rasvasta. Kuten Adam mainitsi, sydän tekeminen ennen harjoittelua vie kaiken lihaksen rakentamiseen / muokkaamiseen tarvittavan energian.

Painonpudotuksen yhteydessä olisi hyödyllisempää tehdä pidempi sydänharjoittelu jonnekin 35-45 minuuttia. Sanotaan, että rasva alkaa polttaa energiaa vasta noin 30 minuutin sydäntaudin jälkeen, joten 35-45 minuutin pitäisi toimia hyvin harjoittelun jälkeen.

Tällä tavoin olen tehnyt sydänlihaa aina siitä lähtien kun aloitin menemisen kuntosalille.

#3
+3
G__
2011-03-04 04:59:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Katso vastaukseni samankaltaiseen kysymykseen täällä.

Lyhyesti sanottuna sydäntreeni ennen nostamista vie energiaa, jota sinun ei enää tarvitse nostaa. Riippuen siitä, kuinka paljon sydän kuluttaa sinua, tämä vaikutus voi olla merkittävä tai triviaali. Kuitenkin kaikki menetetty energia vie teoreettisesti pois kykynne työntää / vetää suuria painoja - se voi tehdä eron viimeisen edustajan jauhamisessa.

Jos sydänsi kohta on vain yleinen kestävyys tai terveys, et menetä mitään siirtämällä sitä vasta painosi jälkeen.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 2.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...